رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به ضرورت اجرایی شدن نقش دانش‌بنیان این دانشگاه، گفت: رویکرد ما، خلق ثروت و فناوری، دانش و تکنولوژی و به تبع آن اشتغال است و در همین راستا اقدامات مؤثری نیز در دانشگاه انجام‌شده است.

دکتر سید جواد پورنقی روز شنبه 31 اردیبهشت‌ماه، در نشستی که با حضور نماینده مردم 5شهرستان خراسان شمالی و نائب رئیس کیمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در محل معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه برگزار شد، با بیان این‌که سرمایه‌گذاری در امور زیربنایی سبب ایجاد تحولی بزرگ در دانشگاه و حوزه سلامت می‌شود، تأکید کرد: رسالت امروز ما، دانش‌بنیان کردن دانشگاه در کنار آموزش و تحقیقات است، زیرا این مهم مفهوم دهنده به مجموعه آموزشی؛ تحقیقاتی است و انتظار این است که سخنان و نگرش‌ها از باب دانش‌بنیان بیان و مطرح شوند.

وی با اشاره به کبودهای استان در برخی از شاخص‌های حوزه سلامت، بیان کرد: ارتقای این شاخص‌ها و خروج از محرومیت، حمایت ویژه در سطح کلان را می‌طلبد و حضور نماینده استان در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی فرصتی است که با تعامل و بهره‌گیری از این فرصت می‌توان زیرساخت‌های حوزه سلامت را تقویت کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان این‌که رویکرد دولت تحقق عدالت و تعالی نظام سلامت است، ادامه داد: شاخص‌ها و ظرفیت‌های استان نشانگر نیازمندی به منابع بیشتر است و ظرفیت‌هایی در مجلس برای تحقق رویکرد دولت در استان وجود دارد که با تعامل سازنده با نمایندگان، مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی دانشمندان جوان را ظرفیت بالقوه دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام و بیان کرد: این تیم جوان با انگیزه، تحرک و پویایی بالا، موجب تحولی در این حوزه می‌شوند اما نیازمند حمایت‌هایی هستند تا مانند دیگر استان‌ها دارای جایگاهی در حوزه اقدامات دانش‌بنیان‌ باشیم.

دکتر پورنقی با بیان این‌که در دو حوزه نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی قوی هستیم، اعلام کرد: هوشمند سازی نیز از توانایی‌ها و ظرفیت‌های علمی خوب جوانان این دانشگاه است بنابراین پیشنهاد می‌شود دانشگاه علوم پزشکی استان به‌عنوان پایلوت هوشمند سازی حوزه سلامت قرار گیرد.

وی یادآوری کرد: شاخص عدالت در سلامت با بهره‌گیری با هوشمند سازی این حوزه ارتقاء خواهد یافت و در این بخش شاهد جهش‌های چشم‌گیری خواهیم بود.


فاقد نظر