دکتر «امیر امانی» عضو هیئت علمی، مدیر گروه فناوری های نوین و سرپرست مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی است، این استاد توانمند از 2 درصد دانشمندان پر استناد جهان است که امسال در لیست برترین پژوهشگران بخش علوم پزشکی استان خراسان شمالی قرار گرفته است.

 دکتر «امانی» در گفت و گویی با خبرنگار وبدا؛ باا شاره به جایگاه ارزشمند پژوهش، اعلام کرد: انجام پژوهش از الزامات اولیه حل مشکلات و مسائل است و توسعه گام به گام پژوهش ها منجر به خدمت و ابزاری برای رفع مشکلات جامعه می شود.


وی اضافه کرد: تداوم پژوهش ها در دانشگاه موجب تولید محصول، خدمت و فناوری برای حل مسائل کنونی در ابعاد گسترده جغرافیایی می شود.


وی با اشاره به زمینه کاری که در آن فعال است، ادامه داد: زمینه کاری ام نانو مواد و کاربردهای آن در سیستم های دارو رسانی و به طور ویژه روی نانوامولسیون هاست.


وی افزود: در این حوزه کاری تحقیق و پژوهش هایی بر روی عصاره ها و اسانس های گیاهی انجام می شود تا با  استفاده از آن ها، نانوامالسیون ها با کاربردهای مختلف داروسانی به ویژه مصرف موضعی و خوراکی تولید شود.


دکتر امانی با اشاره به ظرفیت های پژوهشی دانشگاه، خاطرنشان کرد: زیر ساخت های پژوهشی خوبی در زمینه های گیاهان دارویی، نانو فناوری و زیست فناوری پزشکی در دانشگاه وجود دارد و به یمن وجود این ظرفیت ها می توان فعالیت های خوب پژوهشی در دانشگاه انجام داد.


گفتنی است؛ دکتر امانی و دکتر عروجعلیان در لیست دو درصد پژوهشگران برتر دنیا قرار دارند.


فاقد نظر