فراخوان دریافت پروپزال گرنت های تحقیقاتی

596 ٩:٢٤ ق.ظ

با عنایت به ابلاغ مقام محترم وزارت در خصوص اجرای برنامه عملیاتی مشترک دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های وابسته در سال 1396 (نامه شماره 660/100 مورخ 28/01/96) به منظور دستیابی به پیامدهای مورد انتظار آن و در نهایت توسعه کیفی و کمی تحقیقات و فناوری سلامت در کشور و لزوم اجرایی شدن برنامه واحد همتاپروری مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران،  فراخوان دریافت پروپوزال گرانت‌های تحقیقاتی از متقاضیان شرکت در طرح فوق الذکر بشرح ذیل اعلام میگردد.

شرایط و فرایندهای این گرنت بشرح ذیل میباشد:

1- این گرنت در سال جاری به 40 نفر از اعضا هیات علمی برجسته و توانمند دانشگاه/ دانشکده/پژوهشکده و یا مراکز تحقیقاتی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مرتبه استادی و شاخص اچ برابر یا بالاتر از 15 (H-index ≥15) پس از دریافت اعلام آمادگی عضو هیات علمی و معرفی دانشجو توسط استاد اعطا میگردد.

2- میزان این گرانت 500 میلیون ریال بوده و به عضوهیات علمی متقاضی پس از درخواست، تائید معاونت پژوهشی دانشگاه ذیربط و داوری نهایی پروپوزال ارسالی در موسسه در طی 4 قسط پرداخت خواهدشد.

3- این گرنت به دانشجویان شاغل به تحصیل در رشته های دکتری عمومی پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و دانشجویان رشته های کارشناسی ارشد با معدل بالای 15 و دارای مدرک زبان معتبر (یا کسب آن در طی 6 ماه اول دوره) و علاقه مند به تحصیل در رشته های تحصیلات تکمیلی با رعایت مفاد منعقده در تفاهم نامه­ی فی مابین تعلق میگیرد.

4-  در طی این دوره یک تا سه ساله استاد راهنما با معرفی دانشجوی واجد شرایط از طریق یک برنامه ریزی دقیق آموزشی- پژوهشی در رشد و شکوفایی علمی دانشجوی معرفی شده اقدام کرده و با فرایند مرید و مرشد زیربنای لازم در جهت پرورش علمی- فرهنگی دانشجو را فراهم میکند. استاد راهنما با ارائه پایان نامه کلیه امور پژوهشی دانشجو را به عهده گرفته و پس از پایان فرایندهای تحقیقاتی مقاله حاصل را در یکی از برترین مجلات دنیا به چاپ خواهد رساند. پس از طی این دوره، دانشجو پس از شرکت و قبولی در رشته های تخصصی و یا Ph.D. زیر نظر همان استاد دوره تحصیلی آتی خود را گذرانده و مجددا مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

برون­ده­های مورد انتظار از هر دانشجو در پايان دوره:

  • اخذ ديپلم پژوهشی (طبق تعريف معاونت تحقيقات و فناوری وزارت).
  • ارائه و انجام يک طرح تحقيقاتی مرتبط با رشته تحصيلی در طول دوره.
  • انتشار حداقل يک مقاله SJR-Q1 غيرپولی خارج از کشور، منتج از طرح تحقيقاتی انجام يافته در طول دوره.
  • ارائه گزارش به صورت شفاهی پس از چاپ مقاله در حضور هئيت داوری معرفی شده از سوی دفتر تحقيقات دانشجوئی وزارت.

5- نتایج بررسی مدارک ارسالی پس از طی مراحل فوق الذکراز طریق وب سایت مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی (نیماد) اعلام خواهد شد.

6- دریافت این گرنت در سال جاری کاملا رقابتی بوده و استاد متقاضی در یک صفحه  A4با معرفی خود و دانشجوی معرفی شده، فرایند های آموزشی – پژوهشی که در طی آن مقرر است دانشجو را تربیت و ارشاد نمایند را معین  و مشخص می فرمایند. معاونت پژوهشی درخواست ها را جمع آوری کرده و با نظر دو نفر از اعضا هیات علمی با سابقه درخشان آموزشی – پژوهشی دانشگاه آنها را بررسی و نتیجه را به دفتر کشوری تحقیقات دانشجویی معرفی می نمایند. بدیهی است ارسال پروپوزال و یا معرفی فرد از طرف دانشگاه متبوع، به منزله دریافت گرنت فوق الذکر نبوده و مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی (نیماد) هیچ گونه تعهدی در این خصوص نخواهد داشت.


فاقد نظر