معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: امسال، اقدامات مهمی در حوزه فناوری و نوآوری این دانشگاه در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری برای تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین انجام شده و تحقق شعار سال در برنامه های این معاونت قرار داشته است.

دکتر «امیر علی قهرمانی» در گفت و گو با وبدا؛ با اشاره به اقدامات انجام شده تاکنون، گفت: امسال دانشگاه توانسته افتخاراتی را کسب کند و در ارزشیابی فناوری سلامت وزرات بهداشت در بین دانشگاه های هم تراز مقام سوم و در مسابقه دانشجویی هفتمین فن بازار ملی سلامت نیز رتبه سوم را به دست آورده است.

وی افزود: امسال 16 طرح فناوری، 15 اختراع در حیطه فناوری سلامت دانشگاه و 3 طرح برون دانشگاهی ثبت شده است که این طرح ها به شکل عمده با هدف رفع مشکلات انجام شده است.

وی با تاکید براینکه  طرح های تحقیقاتی انجام شده دارای خروجی مطلوب بوده است، خاطرنشان کرد: طرح های تحقیقاتی برطرف کردن طعم و بوی بد آب آشامیدنی شهر بجنورد، بررسی میزان سموم به ویژه آفلاتوکسین در فراورده های شیری استان از جمله این طرح های هدفمند بوده است.

وی برگزاری نخستین رویداد ملی سرمایه گذاری فناوری سلامت و دومین رویداد تانای استان، برگزاری سومین جشنواره استانی از ایده تا ثروت ویژه دانشجویان، پرداخت وام 50 دمیلیون تومانی به برندگان جشنواره از ایده تا ثروت و جذب سرمایه 5 میلیارد تومانی جهت ساخت و تجهیز اتاق تمیز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از مهم ترین اقدامات این معاونت در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری ذکر کرد.

دکتر قهرمانی همچنین راه اندازی دوره آموزشی دستیاران فناوری برای نخستین بار در کشور، راه اندازی سامانه جامع اختراعات دانشگاه، رایزنی دریافت کجوز مرجعیت اختراعات کشور، همکاری با بنیاد نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک پردیس در خصوص برگزاری طرح توانمند سازی صدف را بخش دیگری از اقدامات عنوان کرد.

وی بیان کرد: برای تحقق و عملیاتی کردن شعار سال به عنوان وظیفه ای خطیر تلاش کرده و از تمام ظرفیت های دانشگاه استفاده شده است.


فاقد نظر