دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری استان موفق به کسب 5 عنوان برتر شد و با دریافت لوح تقدیر و تندیس، مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وبدا، در آیین تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری استان که با حضور مسئولان ارشد استانی برگزار شد، از دکتر «سید جواد پور نقی» به‌سبب کسب مقام برتر تحقیقات و فناوری بین دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی با اهدا لوح و تندیس جشنواره تقدیر شد.

تندیس جشنواره تقدیر از پژوهشگران دستگاه‌های اجرایی استان به «سالار پور برات» از دانشگاه علوم پزشکی استان تعلق گرفت.

در بخش دانشکده‌ها، پژوهشکده‌ها و دانشگاه‌ها «دکتر فاطمه عروجعلیان» با کسب عنوان برتر، مورد تقدیر قرار گرفت و تندیس و جایزه جشنواره را دریافت کرد.

در بخش پژوهشگران دانشجویی در مقطع دکتری  «محمد منتظمی» با کسب مقام اول موفق به دریافت تندیس و جایزه جشنواره شد.

در بخش پژوهشگران برتر دانشجویی مقطع کارشناسی نیز «امین حسین زاده» با کسب مقام اول و دریافت تندیس و جوایز جشنواره مورد تقدیر قرار گرفتند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان شمالی در این آیین با بیان اینکه پژوهش لازمه زندگی بهتر است، افزود: با داشتن منابع طبیعی زیاد باید دارای زندگی بهتری باشیم اما به دلیل بهره‌وری پایین این امر رخ نداده است. دکتر «بیگ زاده»، ادامه داد: بهره‌وری پایین به این دلیل است که در سایه پژوهش هنوز نتوانسته‌ایم از منابع خود به خوبی استفاده کنیم.

وی به نهادینه شدن پژوهش تاکید و خاطرنشان کرد: پژوهش باید از مقاطع پایین در سیستم آموزشی لحاظ شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان نیز در این آیین گفت: تحول علمی متناسب با تغییرات جامعه نیازمند پژوهش است.

«پارسی پور» به کاربردی شدن پژوهش‌ها تاکید و افزود: پژوهش امروزه در حوزه بنیادی است اما نیاز است که به پژوهش های کاربردی نیز توجه شود.

مدیرکل دفتر ارتباط با صنایع وزارت علوم نیز در ارتباط مجازی با جشنواره گفت: پژوهشی ارزشمند است که کاربردی باشد و به بهبود زندگی مردم کمک کند.

دکتر «محمد سعید سیف» افزود: دغدغه اول دانشگاه ها باید کمک به استان خودش باشد و از آنها انتظار داریم در میدان حضور داشته و پیشگام باشند.

به گزارش خبرنگار ما این آیین با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان شمالی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و دیگر مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی استان برگزار و از برگزیدگان حوزه پژوهش استان با اهدا لوح و تندیس تقدیر شد.

 

 


از مجموع 4 رأی

فاقد نظر