مصاحبه با جناب آقای جلیلوند

3602 ٨:١٧ ق.ظ

آغاز فعاليت مركز تحقيقات ايمني با اهداف آموزشي ، ترويجي ، تحقيقاتي و اقتصادي در تيرماه سال 1390

مركز تحقيقات ايمني فراورده هاي طبيعي و گياهان دارويي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني خراسان شمالي فعاليت خود را با اهداف آموزشي ، ترويجي ، تحقيقاتي و اقتصادي در تيرماه سال 1390 آغاز كرد.

اين مركز تحقيقات هم اكنون يكي از مجهزترين مراكز تحقيقات گياهان دارويي در سطح منطقه است كه به شناسايي گونه هاي مختلف گياهان دارويي بومي استان پرداخته كه تا كنون بيش از 250 گونه خاص شناسايي شده اند ومواردي هم مورد تحقق و بررسي قرار گرفته اند.

به گزارش روابط عمومي معاونت دارو و غذا دانشگاه علوم پزشکي خراسان شمالي مهندس جليلوند؛ رئيس مرکز تحقيقات ايمني فرآورده هاي طبيعي و گياهان دارويي دانشگاه با اشاره به اين موضوع كه موقعيت مناسب جغرافيايي وضعيت آب و  هوايي و اقليم خاص استان خراسان شمالي ، اين استان را يكي از خاستگاه هاي نادر گياهان دارويي كشو ر نموده است اعلام كرد: هم اكنون 8 طرح پژوهشي توسط اين مركز در حال بررسي و تحقيق است.

وي گفت: اين مركز با در اختيار قرار داشتن آزمايشگاه مجهز ، تجهيزات عصاره گيري ، اسانس گيري و خالص سازي و جداسازي و همچنين آزمايشگاههاي ميكرو بي و بيوشيمياي آماده ارائه خدمات به اساتيد ، دانشجويان و پژووهشگران علاقه مند است.

مهندس جليلوند با اشاره به برنامه هاي پژوهشي اين مركز گفت: هم اكنون بيش از 5 مقاله ISI و بين المللي توسط اين مركز ارائه شده كه يكي از اين مقالات در حال انتشار است. وي همچنين افزود: كتاب عوامل ضد باكتري با نگرش دارو ، غذا و طبيعت نيز منتشر شده است . وي در پايان در ارتباط با برنامه هاي آينده افزود: از مهمترين اهداف اين مركز گسترش كشت و صنعت گياهان دارويي در اين دانشگاه با هدف اقتصادي و ترويجي در استان خراسان شمالي است و در همين راستا اكنون مركز در حال پيگيري خريد دستگاه HPLC و  GC-Mass است.


فاقد نظر