دسترسی به پست الکترونیک دانشگاهی فراهم گردید

730 ١٢:٣١ ب.ظ

قابل توجه اعضای محترم هیأت علمی دانشگاه

  دسترسی به پست الکترونیک دانشگاهی فراهم گردید.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه اعلام کرد با پیگیری های این معاونت و همکاری IT دانشگاه سرانجام پست الکترونیک دانشگاهی (Academic Email) راه اندازی گردید.

دکتر گلشن با اعلام این خبر افزود: اعضای محترم هیأت علمی می توانند جهت ارتقای جایگاه علمی خود، از این پس در تمامی مکاتبات علمی - پژوهشی، آموزشی و اداری خود از این پست الکترونیک استفاده نمایند.

 

پست الکترونیک دانشگاهی چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

منظور از پست الکترونیک دانشگاهی (Academic Email)، پست الکترونیکی است که تحت دامنه یک دانشگاه، مرکز تحقیقاتی و پژوهشگاه ایجاد می‌شود. بسیاری از پست های الکترونیک‌ دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر دنیا، پیام های دریافتی از سرویس‌دهنده‌های عمومی و رایگان همچون Yahoo mail و Gmail را به دلیل اینکه بسیاری از این پیام ها از لحاظ امنیتی خطرساز بوده و امکان سرقت اطلاعات علمی ارزشمند آنها را فراهم می سازد، به عنوان هرزنامه (Spam) شناسایی نموده و معمولا اجازه داده نمی شود که این نوع پست های الکترونیک به مقصد برسد. از طرفی اگر فرستنده پیام از پست الکترونیک دانشگاهی استفاده کرده باشد، به سادگی می‌توان از طریق آدرس پست الکترونیک، هویت او را شناسایی نموده و زمینه اعتماد جهت همکاری برای طرفین افزایش می یابد.

پست الکترونیک دانشگاهی جهت مکاتبات با مجلات علمی، مکاتبات آموزشی- پژوهشی و اطلاع رسانی بین دانشگاهیان مورد استفاده قرار می گیرد.

بدین منظور خواهشمند است جهت ارتقاء و بهبود جایگاه اعضای هیات علمی؛ هرگونه مکاتبات جهت مقالات علمی و انتشار آن، طرح های تحقیقاتی و فناوری، استفاده درCV ، مکاتبات آموزشی، دانشگاهی و اداری، از پست الکترونیک دانشگاهی خود استفاده نمایید.

 

 پست الکترونیک دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به صورت User@nkums.ac.ir  تعریف می گردد:

جهت استفاده از پست الکترونیک دانشگاهی بصورت زیر عمل نمایید:

1. وارد صفحه اصلی سایت دانشگاه شوید (www.nkums.ac.ir)   

2. در قسمت بالا و سمت چپ صفحه بر روی آیکون پست الکترونیک کلیک نمایید و یا با وارد کردن آدرس https://mail.nkums.ac.ir در مرورگر خود به طور مستقیم وارد صفحه پست الکترونیک شوید.

3. بعد از ورود به صفحه Log in، نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نموده و پس از ورود به پست الکترونیک، جهت امنیت بیشتر، کلمه عبور خود را تغییر دهید.

  • در صورت بروز مشکل و یا سوال در مورد پست الکترونیک دانشگاهی خود، با کارشناس پژوهش جناب آقای مهدی بخش آبادی، با شماره 32211009  تماس حاصل فرمایید.

از مجموع 1 رأی

فاقد نظر